Search
Close this search box.

Մոտ 800 օդանավ կարող է կանգնել. Ճաղարյանը` Արևմուտքի պատժամիջոցների հետևանքների մասին

Airbus և Boeing ընկերությունները դադարեցրել են ռուսական ավիաընկերությունների սպասարկման և ՌԴ պահեստամասերի մատակարարման ծառայությունները։ Վարչապետի ավիացիայի հարցերով նախկին խորհրդական Հակոբ Ճաղարյանը Sputnik Արմենիայի եթերում խոսել է այս պատժամիջոցի հետևանքների մասին։
Օդանավերը չեն կարող խուսափել տեխնիկական սպասարկման հետ կապված խնդրից, այսինքն` 800 օդանավ շատ մոտ ժամանակներում կարող է կանգնել։ Sputnik Արմենիայի հետ զրույցում, խոսելով Airbus և Boeing ընկերությունների` ռուսական ավիաընկերությունների սպասարկումը դադարեցնելու մասին, ասաց ՀՀ վարչապետի ավիացիայի հարցերով նախկին խորհրդական Հակոբ Ճաղարյանը։
Ռուսաստանում մոտ 800 արևմտյան մակնիշի օդանավ կա, ավիացիայի ոլորտում համագործակցությունն Արևմուտքի հետ ընդգրկում է նաև լիզինգային պարկը, ներկայումս ապահովագրական կազմակերպություններին արգելված է ապահովագրել ՌԴ–ում գործող ընկերություններին։ Դադարեցվել են օդանավերի օպերատիվ վարձակալման կամ գնումներով վարձակալման պայմանագրերը, ինչպեսև կասեցվել է օդանավերի ու նրանց շարժիչների տեխնիկական սպասարկումը։
«Boeing կորպորացիան գնել է օդանավ արտադրող բրազիլական Embraer ընկերության բաժնեմասերի մաժորիտար փաթեթը, իսկ Airbus–ը գնել է կանադականBombardier ընկերության բիզնես ուղղությունները, որոնք սպասարկվում են վերոհիշյալ մակնիշի ինքնաթիռների միջոցով։ Airbus–ին է պատկանում նաև տուրբո–պտուտակավոր շարժիչներով օդանավերի արտադրությունը»,– նշեց ավիացիայի ոլորտի մասնագետը։

Ռուսաստանը 2006 թվականից մինչ օրս 100 տեղանոց սեգմենտում թողարկել է ավելի քան 150 Superjet դասի ինքնաթիռ և այժմ փորձում է ավելի մեծ` 162 տեղանոց սեգմենտում արտադրել MS-21 մակնիշի օդանավեր, որոնք առայժմ սերտիֆիկացման փուլում են։ Հետևաբար դժվար է ասել, թե որքանով ՌԴ–ն կկարողանա մրցակցել Airbus–ի և Boeing–ի հետ, որոնք առանձին վերցրած վաճառում են տարեկան ավելի քան 800 օդանավ, մինչդեռ Ռուսաստանը վերջին 14 տարվա ընթացքում կարողացել է արտադրել ու վաճառել մոտ 200 Superjet դասի ինքնաթիռ։

«Ռուսաստանի պարագայում ստեղծված իրավիճակից դուրս գալու համար այլընտրանքային ուղիներ դեռ չեմ տեսնում, որովհետև ամբողջ աշխարհի օդանավերի պարկի գերակշիռ մասն արտադրում են վերոհիշյալ երկու կորպորացիաները։ Հարցն այն, որ ԽՍՀՄ–ից մնացած ավիաբազան նույնպես չի կարող որևէ խնդիր լուծել, քանի որ խորհրդային ժամանակաշրջանի ինքնաթիռներ գրեթե չկան։ ՌԴ–ում փորձ արվեց Իլ–96 մակնիշի օդանավերի վերարտադրման ծրագիր իրականացնել, բայց պատվերներն այնքան քիչ էին, որ դա որևէ հավասարակշռող կամ որոշիչ դեր չկատարեց ռուսական ավիապարկի հարցում»,– նշեց Ճաղարյանը։
Նրա դիտարկմամբ` եթե նույնիսկ Ռուսաստանն այսօրվանից սկսի շատ հզոր շարժիչներով օդանավերի արտադրությունը, իրավիճակը կարող է փոխվել առնվազն 5-7 տարի հետո։

Հիշեցնենք, որ Եվրամիությունն անցյալ շաբաթ հրապարակել է պատժամիջոցների փաթեթը, որի համաձայն` եվրոպական ընկերություններին արգելվում է արտասահմանյան արտադրության քաղաքացիական ինքնաթիռների և դրանց պահեստամասերի մատակարարումները Ռուսաստան: Բացի այդ, ավելի վաղ ԶԼՄ-ները գրել էին, որ ԵՄ-ի պատժամիջոցները տարածվում են նաև եվրոպական լիզինգատուների հետ գործող պայմանագրերի վրա:

Please enter a valid URL